Działania Miejskiego Zarządu Dróg w Kielcach na rzecz rozwoju infrastruktury rowerowej: zaproszenie do konsultacji społecznych

Miejski Zarząd Dróg w Kielcach otwiera dyskusje publiczne na temat przyszłości infrastruktury rowerowej w mieście, związane z planowanym projektem „Budowa i przebudowa ścieżek rowerowych jako uzupełnienie istniejącego systemu ścieżek rowerowych na terenie Miasta Kielce – geologiczny szlak rowerowy – zadanie 1”. Te konsultacje skupiają się na trzech segmentach: ul. Massalskiego (na pełnej długości), al. Szajnowicza-Iwanowa od ul. Massalskiego do ul. Grunwaldzkiej oraz ul. Sylurskiej od al. Szajnowicza-Iwanowa do ul. Permskiej. Opinie i sugestie dotyczące planów mogą być zgłaszane do dnia 7 marca 2025 roku.
Konsultacje mają na celu omówienie projektu konceptualnego budowy dróg dla cyklistów, pieszych oraz ścieżek wspólnych dla obu grup użytkowników:
• Wzdłuż ulicy Massalskiego, co wiąże się również z przebudową przystanków komunikacji miejskiej,
• Na północnym pasie alei Szajnowicza-Iwanowa między ulicami Massalskiego a Grunwaldzką,
• Na wschodniej stronie ulicy Sylurskiej, między aleją Szajnowicza-Iwanowa a ulicą Permską, co wiąże się z modyfikacją organizacji ruchu na odcinku ul. Permskiej pomiędzy ul. Kazimierza Wielkiego a ul. Sylurską.
Celem tych konsultacji jest zapoznanie mieszkańców Kielc z planowanymi działaniami oraz zebranie ich opinii i uwag, które mogą pomóc w wyborze najbardziej optymalnych rozwiązań.
Propozycje prezentowane podczas konsultacji obejmują między innymi:
• Budowę i renowację dróg dla rowerów, pieszych oraz ścieżek wspólnych dla obu grup użytkowników,
• Tworzenie przejazdów dla rowerów wraz z przejściami dla pieszych,
• Przebudowę zatok autobusowych oraz peronów przystankowych (co może wiązać się ze zmianą lokalizacji niektórych z nich),
• Wymianę opraw oświetleniowych i nasilenie oświetlenia na przejściach dla pieszych i przejazdach rowerowych,
• Modyfikację istniejących sieci uzbrojenia terenu oraz infrastruktury technicznej, które mogą kolidować z planowanymi inwestycjami,
• Instalację stojaków do parkowania rowerów,
• Montaż systemu detekcji dla rowerzystów.