W Targach Kielce ruszyło międzynarodowe wydarzenie – Targi Marek Własnych

W Targach Kielce ruszyło międzynarodowe wydarzenie – Targi Marek Własnych

Rozpoczęcie Targów Marek Własnych w Targach Kielce to wydarzenie o zasięgu globalnym, które przyciągnęło ekspertów z różnych dziedzin takich jak spożywcza, kosmetyczna i chemia gospodarcza. Na targach zaprezentowano produkty z aż 14 krajów – od chipsów z kurczaka przygotowanych metodą liofilizacji, po portugalskie wina i pieluszki dla psa.

– Kompetencje blisko 90 wystawców z 14 krajów są dzisiaj i jutro na widoku, co daje inspirację do rozmów biznesowych z przedstawicielami sieci handlowych, hurtowni, restauracji i hoteli. Mam nadzieję, że te kontakty przyniosą owoc w postaci nowych produktów przyciągających konsumentów – powiedziała Bożena Staniak, wiceprezes zarządu Targów Kielce. Dodała również, że marki własne pełnią kluczową rolę w strategiach sieci handlowych i producentów, a w krajach o rozwiniętych rynkach europejskich, takich jak Szwajcaria, Hiszpania czy Wielka Brytania, prawie połowa sprzedaży w sieciach handlowych to produkty marek własnych. W Polsce ten udział wynosi już 31% i wszystko wskazuje na to, że po naszych targach liczba marek własnych zwiększy się.

Bartłomiej Zapała, wiceprezydent Miasta Kielce, podkreślił dynamiczny rozwój Targów Kielce. Zaznaczył, że wraz z budową nowej hali wystawowej zaplanowanej na wiosnę, powierzchnia wystawiennicza ośrodka wzrośnie do blisko 50 tysięcy metrów kwadratowych, co wpłynie na efektywność rozmów biznesowych.

Targi Marek Własnych przyciągnęły liderów rynku private label z Polski oraz z zagranicy. Obecni byli producenci i dostawcy, przedstawiciele sieci handlowych, restauracji, hoteli, hurtowni oraz renomowani eksperci branży.

– Nasze targi umożliwiają rozmowy, które mogą zostać zamienione w konkretny biznes. Przedstawiciele sieci handlowych będą zadowoleni z wysokiej jakości i unikalności oferty producentów z różnych krajów. To umożliwia tworzenie nowej oferty odpowiadającej najnowszym trendom konsumenckim – zauważył Jakub Nogaj, menadżer projektu Targów Kielce.

Uczestnicy Targów Marek Własnych mieli okazję zaczerpnąć inspiracji podczas Forum Marek Własnych, które było współorganizowane przez Targi Kielce, firmę Ewa-Bis i MSL Consulting. Udzielanie się w prelekcjach i dyskusjach przez wybitnych ekspertów branży umożliwiło cenną wymianę doświadczeń i zdobywanie najbardziej pożądanej wiedzy.

Kolejnym punktem programu targów były spotkania biznesowe organizowane przez miesięcznik Rzeźnik Polski. Po raz drugi podczas Targów Marek Własnych obecność zaznaczyli przedstawiciele branży mięsnej. Dyskusje przy Okrągłym Stole Branży Mięsnej i Handlu Nowoczesnego oraz konkurs Smak Jakości przyczynią się do rozwoju tego sektora produkcji i handlu.

Podczas towarzyszącej targom konferencji XPAND poruszono kwestię współpracy pomiędzy firmami z krajów Afryki Północnej i Bliskiego Wschodu a przedsiębiorstwami z Europy Środkowo – Wschodniej. Prelegenci odsłonili tajemnice tworzenia biznesów pomiędzy tymi rynkami.