Rafał Kasprzyk uruchamia cykl spotkań „Śniadania z Kasprzykiem” mające na celu przybliżenie mieszkańcom polityki regionalnej

Rafał Kasprzyk uruchamia cykl spotkań „Śniadania z Kasprzykiem” mające na celu przybliżenie mieszkańcom polityki regionalnej

Posłaniec Rafał Kasprzyk dostrzegł potrzebę przekazu informacji o działaniach politycznych w regionie świętokrzyskim. W tym celu, wprowadził inicjatywę „Śniadania z Kasprzykiem”. Na pierwszym spotkaniu, które odbyło się 29 lipca, gościem specjalnym była Marta Szperlich-Kosmala, koordynatorka instytutu STRATEGIE2050.

Kasprzyk podkreślił znaczenie mediów w komunikacji z mieszkańcami regionu oraz swoje pragnienie, aby terminy „polityk” i „polityka” przestały być obciążone negatywnym wydźwiękiem i stały się bardziej dostępne dla obywateli. Wspomniał o marszałku Szymonie Hołowni jako o wzorze zmian w zarządzaniu sejmem, które skierowane są ku zbliżeniu instytucji do obywateli.

Posłowiec wyraził nadzieję na regularność spotkań, które planuje odbywać raz na miesiąc. Jest zdania, że to dziennikarze powinni dyktować tematy rozmów, aby mogli oni tłumaczyć społeczeństwu procesy polityczne. Podkreślił, że choć polityka prowadzona jest w Warszawie, to najważniejsza dla obywateli jest polityka lokalna.

Na spotkaniu nie zabrakło gościa specjalnego, Marta Szperlich-Kosmala z instytutu STRATEGIE2050. Opowiedziała ona o działalności swojej organizacji, która koncentruje się na budowaniu eksperckiego zaplecza przez tworzenie i realizację różnorodnych projektów oraz programów. Wskazała na współpracę pomiędzy regionalnymi koordynatorami, co ułatwia rozwiązywanie problemów charakterystycznych dla poszczególnych regionów.

Podczas „Śniadania z Kasprzykiem” poruszono wiele istotnych kwestii, takich jak nadchodzące zmiany w regulaminie sejmowym czy plany dotyczące wschodniej obwodnicy Kielc. Koszt tej ostatniej inwestycji miałby oscylować w granicach 1,2-2 mld złotych, jednak finansowanie takiej drogi niższej klasy powinno być pokryte przez lokalny samorząd. Rafał Kasprzyk podkreślił konieczność uwzględnienia tej inwestycji w planach rozwojowych państwa oraz niezbędność analizy natężenia ruchu przed podjęciem decyzji o jej przebiegu.